I Społeczna Szkoła Podstawowa im. Unii Europejskiej w Zamościu od 2021 roku jest akredytowana w ramach Programu Erasmus+.
Cele akredytacji:
Wspieranie uczniów w zdobywaniu i rozwijaniu podstawowych umiejętności i kompetencji kluczowych i podnoszenie kompetencje nauczycieli w tym zakresie.
Wdrożenie w szkole personalizacji nauczania, ukierunkowanej na umiejętności praktyczne oraz przedsiębiorczość społeczną uczniów oraz podnoszenie kompetencji nauczycieli w tym zakresie
Cel pierwszy determinują bezpośrednie potrzeby uczniów i nauczycieli w zakresie wzmacniania podstawowych umiejętności i kompetencji kluczowych, wynikające z obserwacji i analiz procesu dydaktycznego w placówce, a także w oparciu o ankietowanie wśród rodziców i nauczycieli, gdzie szczególną potrzebą jest umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy w połączeniu z potrzebą społecznej aktywizacji młodego pokolenia. Konieczne jest: podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie nowoczesnych metod i narzędzi pracy z uczniem o różnorodnych potrzebach edukacyjnych; podniesienie kompetencji kluczowych uczniów w zakresie praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu wielu przedmiotów w działalności przedsiębiorczej, pro-ekologicznej, pro-społecznej i prozdrowotnej; wzmocnienie zaangażowania społecznego uczniów i nauczycieli; budowanie systemu wartości w oparciu o szacunek dla różnorodności kulturowej, etnicznej i wyznaniowej.
Cel drugi wynika z długoletniego doświadczenia I SSP w pracy z uczniami o różnorodnych potrzebach, tych szczególnie uzdolnionych oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce. Konieczne jest: podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych; wyposażenie nauczycieli w skuteczne metody nauczania przedsiębiorczości w sposób gwarantujący wykorzystanie indywidulanego potencjału każdego ucznia, bez względu na posiadane predyspozycje, a także z wykorzystaniem najnowszych technologii; personalizacja procesu edukacyjnego w celu stworzenia środowiska sprzyjającego aktywizacji uczniów, ich zaangażowania w kwestie pro-społeczne, ekologiczne, zdrowotne; stworzenie multidyscyplinarnej bazy dydaktycznej; stworzenie sieci kontaktów z instytucjami edukacyjnymi w kraju i za granicą oraz wymiana najlepszych praktyk w zakresie personalizacji nauczania.